onsdag 8 juli 2009

Stockholm 2009

Jävla bög, tänkte jag när jag stod i duschen.

Jag cyklar till jobbet varje dag, det tar 45 minuter och gör så att jag blir rätt svettig, jag dushar alltid när jag kommer fram på vårt gym som vi har gemensamt i vår kontorsbyggnad.
Min handuk brukar jag alltid låta hänga kvar så att jag slipper ta med den hem från jobbet varje dag, då det tar en massa onödig plats i min svarta ryggsäck som jag kånkar på dag ut och dag in (dags att köpa en ny snart tror jag) När jag kom ner idag så hittade jag inte min handuk på krokarna där den brukar hänga, efter ett tag så ser jag att den ligger på golfet framför en man som sitter och klär på sig, jag går fram till honom och tar upp den varpå han säger förlåt, jag blir då helt ställd och frågar om det är hans handuk, varpå han svarar tillbaka nej förlåt jag glömde min hemma idag, men jag ska inte göra om det. Jag tar min handuk och går iväg till min plats och skriker plötsligt ut till honom "Det känns ju verkligen skitkul att torka sig med handuk som är blöt och som även har legat på backen" mannen (cirka 30år) säger ingenting. Jag börjar mer och mer inse vilja jävla bög han är som använder min handuk och vad opeppad jag är på att dusha och sedan torka mig. Innan jag går in i dushen så går mannen bara utan att säga ett ljud. Efter jag har dushat så måste jag ju torka mig, handuken är äcklig och blöt och jag försöker få bort så mycket vatten som möjligt från kroppen med mina händer så att jag slipper använda min handuk som nu inte är så mycket min längre känner jag.

Under dagen så tänker jag mer och mer på sitationen. Varför blev jag inte mer förbannad? Varför i helvete gör han som han gjorde? Varför bad jag inte honom att köpa en ny handuk till mig?

Han kommer nu skämmas så förbannat varje gång jag stöter på honom i omklädningsrummet och runtomkring. Jag kommer ha ett jävla övertag på mannen som inte kommer att våga se mig i ögonen igen, jag hoppas han lärde sig en läxa och tar med sig en handuk till nästa gång. Jag har lärt mig att jag inte ska lita på folk i omklädningsrum igen. Nu har jag tagigt hem handuken, ska tvätta den i 95 grader. Ska alltid ta hem handuken varje dag, jag tänker aldrig låta någon använda min handuk igen iaf inte i ett omklädningsrum.

Jävla bög använd inte min handuk någon mer gång för då jävlar.

Inga kommentarer: