torsdag 2 juli 2009

Stockholm 2009

I förrgår så ringde det en trött säljare från Comhem och undrade om det fungerade bra med mitt tv-abbonemang som jag har här hemma.

Tack det fungerar bara bra sa jag och undrade vafan han undrar det för.

Han erbjöd mig då att teckna bredand och telefoni för 125 kr i månaden och frågade mig vad jag tyckte om det, Jo inget vidare svarade jag.

Jag sa att jag har mobilt bredband och var inte intresserad av att gå tillbaka till vanligt modem igen. Han frågade dom jag om jag använde det mycket och om jag reste en del. Jag svarade som det var att jag var skitnöjd med att använda mitt mobila bredband och funderar inte på att byta eftersom det är skönt att kunna ha det när jag reser.

Han tyckte då att jag kunde gå till ett Internetcafé istället och surfa när jag ute och reste.

Han kunde verkligen inte komma med något bättre argument, så jag svarade att det var verkligen inte ett dugg intressant. Då tackade han för sig och jag sa lycka till.

1 kommentar:

Anonym sa...

Gillar bloggen som fan, uppa mer dock.