söndag 5 juli 2009

Stockholm 2009

Köpte pizza idag.
Beställde en pizza som hetter le chef med skinka, tomat, kebab, pepperoni och bearnaisesås.
Det var egentligen med lök och vitlöksås också men jag tog bort det eftersom jag inte äter lök.

Döm om min förvåning när jag ska äta den så har bagaren bakat den med skinka, tomat, kebab, Pfefferoni och bearnaisesås.

Varför ska det vara så jävla svårt att för alla landets pizzabagare att skriva rätt på menyn? Jag vill ha pepperoni inte nån jävla pfefferoni.

Alltid är det så, har varit på flera pizzerior runt om i landet alltid detta problem.

Kan dom inte svenska våra pizzabagare? Jag kan ju för i helvete vara allergisk mot pfefferoni.

Ge mig pepperoni på pizzan. Vart i stockholm kan man få pepperoni på pizzan utan att vara orolig för att den ska ha pfefferoni på istället för pepperoni.

När jag beställde pizza i Leksand så frågade jag han i kassan vad det var för typ av pepperoni, han förstod inte då. -Så jag frågade igen är det typ som en korv? Kassamedarbetaren - Ja det är en stark korv. Vad bra tänkte jag och beställde den, Men visst fan var det pfefferoni på den ändå när jag kom hem för att äta den.

PEPPERONI JAG VILL HA PEPPERONI

1 kommentar:

Limpy sa...

http://sv.wikipedia.org/wiki/Fefferoni
Här har du svaret på dina frågor, feferoni är även känd som peperone eller peperoni. Då är det inte lätt att vara pizzabagare när saker och ting heter likadant. Det är vad jag har anat. Man kan dock räkna med att du inte finner så mycket feferoni/peperoni i det italienska köket. Men till kebaben får du garanterat alltid feferoni/peperoni.