tisdag 30 juni 2009

Stockholm 2009

Plånboken som försvann

Idag så fick jag världens panik, jag tappade bort min plånbok.
Jag märkte detta när jag kommit upp på kontoret igen efter att ha setat i gräset under lunchen och pratat läsk och Berlin med några kollegor. Jag sitter mitt i ett samtal med en kund och känner plötsligt att min plånbok som alltid är i bakfickan inte längre är kvar där den alltid brukar vara. Jag tittar runt omkring mig på mitt skrivbord och i min väska där jag brukar placera den, jag hittar den inte. vill ut och leta efter den i gräset men den jäkla dansken ska fortsätta snacka vidare om någonting som jag nu faktiskt inte kunde bry mig mindre om.

Tillslut så lägger vi på och jag springer ut och letar i gräset, frågar någon vaktmästare, hör i receptionen och kollar en extra gång i gräset utan framgång. Uppe på kontoret igen så letar jag igenom runtomkring mig igen då jag har som vana att alltid tappa bort saker så nära mig som möjligt. Jag går in i konferensrummet för att leta om den är där, Jag frågar mina kollegor om dom har hittat någon och jag kollar på toan även fast jag inte besökt den under dagen.
Lite senare så frågar K- Är det inte den här plånboken? Jag- Jo visst fan är det så haha..
Då har den åkt ur mina byxor och lagt sig längst bak på stolen utan att jag märkt det.
Där låg den precis intill mig och jag slapp nu ringa till alla möjliga företag och spärra mina kort.

När jag var mindre så frågade jag alltid mamma om hon visste var mina saker var, hon frågade alltid om jag hade letat ordentligt och jag svarade alltid lika bestämt att jag hade gjort det, det dröjde inte många minuter innan hon fann den direkt på platser som jag redan hade kikat på.

Slutsats: Jag är dålig på att hitta saker jag

Inga kommentarer: