måndag 15 juni 2009

Stockholm 2009

Så här ser det ut vid busshållsplatsen utanför pendeln som jag går av vid när jag åker kommunalt till jobbet. Är det ett Stockholmsyndrom eller ser det ut så här över hela världen?
Det verkligen ösregnade ner men ändå envisades människorna på bilden att stå i en 20 meters kö istället för att ställa sig i busskuren och slippa regnet, och folk klagar på att det regnar? Varför står ni då för i helvete i regnet? När jag gick av tuben vid gullmarsplan för några veckor sedan var det en kö på 15 meter. Jag gick förbi kön och ställde mig i busskuren och väntade istället för det är jag van vid att man gör. Jag skrattade sen hela vägen hem när jag satt på bussen åt alla stackare som ställt sig i en dum kö.

1 kommentar:

paldiskipalace.blogg.se sa...

kontinental iaktagelse :-)