torsdag 4 juni 2009

Stockholm 2009

Jag lider av trappskräck, jag tycker det är läskigt att möta mina grannar i trappen.
Jag lyssnar alltid ut i trapphuset innan jag öppnar dörren för att gå utanför dörren.

Idag när jag var på väg hem såg jag att min granne gick precis framför mig, jag blev jag kallsvettig och var tvungen att låtsas vara på väg till närköpet. Jag stannade till i cirka 24 sekunder och låtsades stå och fundera vad jag skulle köpa för mat innan jag vände på mig och gick mot porten, När jag öppnar porten hör jag 3 våningar upp att han precis öppnar dörren. Jag går sakta upp för trappen och för att undvika ett möte med honom. När jag har en våning kvar hör jag hur han stänger dörren bakom sig, jag pustar ut och skyndar mig uppför sista trappen, tar upp nycklarna och öppnar dörren snabbt för att sedan stänga den lika snabbt.

Inga kommentarer: