lördag 22 maj 2010

Torsk på straffar


Torsk på straffar mot Tjeckien i semifinalen, jävligt otjeckt. I blå tröjor dessutom.


Det är andra gången på 2000-talet som vi förlorar mot Tjeckien i en semifinal på straffar. Vi förlorade nämligen semifinalen 2001 i Hannover.

Jag var på väg till Danmark på klassresa och följde matchen via min freestyle som man hade på den tiden. Någonstans i de småländska skogarna så fick tåget vi åkte med ingen ström och vi blev stående mitt i skogen i två timmar innan vi kunde hoppa på ett X2000 som var på väg söderut. Väl på tåget igen så hittade jag en ledig plats och lyssnade på dom där förbannade straffarna som vi torskade på. Det var inte bara jag som lyssnade utan folk satt med sina hörlurar och lyssnade, de som inte hade fick istället titta på våra ögon då man nickade till dem om det blev mål och skakade på huvudet vid insläppt mål.

Trots detta blev Danmarksresan fruktansvärt rolig. Innebär detta att den kommande veckan kommer bli kul?

Inga kommentarer: