tisdag 17 november 2009

Helvetes tisdag

Började dagen med gym och två ägg innan jag cyklade till skolan.
Dagens lektioner sög, den andra iaf, Företagsekonomi kan som sagt dra åt helvete.

Sedan cyklade jag inte till stan för att laga mitt headseat trodde jag. Väntade i en butik ett bra tag innan det var min tur, efter lite olika svar och mycket spring av tjänstemannen fick jag äntligen ett par nya lurar. Gick ut till cykeln och skulle äntligen få lyssna på radio igen.
Men inte fan gick det för det, det var helt tyst inget ljud kom ut inte ens knappljuden. Fick traska in igen och samma tjänsteman hjälpte mig på nytt. Fick beskedet om att lämna in telefonen för service, dock saknade den butiken en lånetelefon, så jag fick traska till en närliggande butik för att lämna ifrån mig min telefon och sedan få en lånetelefon till slut.

Jag cyklade sedan till en galleria och köpte mig ett par lysen till som jag ska ha när jag cyklar, var förbannat kissnödig så jag cyklade hemåt i raskt takt, kastade mig in på toan, av med jeansen och på med ett par mjukisar, öppnade lamppaketet, bara en som fungerade, lagade mat, diskade.

Och nu äntligen ligger jag här i soffan och lyssnar på radiosporten.

Life is great eh.

Inga kommentarer: